Wandelmogelijkheden

Coachingstrajecten

Regie over je eigen leven

Je ontdekt terug waar jij wil dat je leven om draait. Je krijgt handvatten om met de uitdagingen van het leven om te gaan en we stellen een concreet actieplan op voor een tevreden leven waarin jij zelf centraal staat.

Op pad met je cliënt

Supervisie voor klinisch psychologen (erkend supervisor door de Vlaamse Vereniging voor Klinisch Psychologen), voor wandelcoaches en wandeltherapeuten. 


Therapie

In therapie staan we samen wat uitgebreider stil bij jouw leven en jouw situatie. We nemen de tijd om zaken te verwerken, bepaalde inzichten te krijgen, patronen te zien en te veranderen en om andere manieren te leren om met moeilijkheden om te gaan.

Supervisie wandelcoaching en wandeltherapie

Steeds meer hulpverleners (psychologen, therapeuten, coaches, HR medewerkers, ... )  trekken de natuur en de buitenlucht in met hun cliënten.  Wandelcoaching en -therapie is echter meer dan al wandelend begeleiden : de natuur wordt ook actief ingezet als bondgenoot en co-coach/therapeut. 

Loop je vast in een begeleiding? Ben je op zoek naar nieuwe inspiratie, methodieken of oefeningen? 

Of zie je zelf het bos niet meer door de bomen?

Neem dan zeker contact op voor een supervisiegesprek of -traject.

Opleiding tot wandelcoach

Wil je zelf wandelcoach worden? 

*

Inverde : Leertraject 'Coachen in de natuur - de natuur inzetten in je praktijk'

Inverde zat samen met ervaren wandel- en natuurcoaches om een leertraject uit te werken hoe je als coach de natuur kan inzetten als partner in je coachingproces. Dit leertraject, ontwikkeld rond de B∞M Methode© biedt je de praktische kennis, de inzichten, de vaardigheden en de kansen om je persoonlijk te ontwikkelen tot gecertificeerde natuurcoach.

De eerstvolgende opleiding start in het voorjaar van 2020. Meer info en de mogelijkheid om je in te schrijven vind je hier.

ACT

8 weken ACT training in samenwerking met Allegre

In deze 8 weken ga je gedurende 2 uurtjes per week wetenschappelijk bewezen technieken aanleren om:

  • je stressniveau en gepieker te verminderen,
  • beter met angst, twijfel en onzekerheid om te kunnen,
  • op een authentieke manier zelfzeker te zijn,
  • pijnlijke ervaringen veel effectiever aan te kunnen,
  • te breken met gewoontes die je meer kwaad doen dan goed,
  • beter te presteren en meer voldoening te vinden in je werk,
  • populaire, maar misleidende ideeën over geluk los te laten,
  • meer voldoening te halen uit je relaties met anderen,
  • en vooral: een rijk, gevuld en betekenisvol leven te leiden!

Locaties en data vind je hier.